De landelijke corona-maatregelen kunnen zorgen voor betalingsproblemen bij ondernemers, zzp’ers, instellingen en inwoners. De gemeente Gorinchem neemt daarom maatregelen om hierbij te kunnen helpen:
Verlengen betaaltermijn
Voor de belastingaanslagen die eind januari 2020 zijn opgelegd en uiterlijk 30 april 2020 betaald hadden moeten zijn, verlengen we de betaaltermijn automatisch tot 31 augustus 2020. U hoeft hier niets voor te doen.
Opschuiven betaaltermijnen
Betaalt u uw aanslagbiljet via automatische incasso in 11 maandelijkse termijnen, dan kunt u een aanvraag doen om maximaal 5 incassotermijnen op te schuiven (dit noemen we opschorten).
Afhankelijk van het moment waarop uw aanvraag is ontvangen worden de incasso’s van maart tot en met juli niet afgeschreven. Deze niet-geïncasseerde termijnbedragen worden verdeeld over de maanden augustus tot en met december.
Aanvragen opschorten automatische incasso
De aanvraag voor het opschorten van de automatische incasso kunt u op twee manieren indienen:
- bel met een belastingmedewerkers van het team Financiën via telefoon 0183 – 659 399
- mail naar belastingen@gorinchem.nl . Let op: vermeld uw naam en adres