Overslaan en naar de inhoud gaan
Gemeente Gorinchem logo Gemeente Gorinchem
Bezoek mooi Gorinchem
  • Home
  • Melden bij de gemeente

Klachten

Lees voor
  • Goed om te weten
  • Klacht indienen
  • Behandeling klacht

Vindt u dat u niet goed behandeld bent door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord krijgt op een brief. Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is? U kunt dan een klacht indienen.

  • Hebt u een klacht over bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal, zwerfvuil of  onveilige verkeerssituatie? Deze klachten meldt u bij Melding over uw buurt.
  • Is uw container niet geleegd? Neem contact op met reinigingsdienst Waardlanden
Indienen met DigiD

Goed om te weten

Hebt u een klacht over een besluit dat door de gemeente is genomen? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of beroep instellen.

Klacht indienen

U kunt een klacht op verschillende manieren indienen:

  • Met uw DigiD
  • Mondeling. Bel met de medewerker van de gemeente waarover de klacht gaat. Bent u tevreden over de manier waarop uw klacht behandeld wordt? Dan is hiermee de zaak opgelost. Zo niet, dan kunt u de klacht alsnog schriftelijk indienen
  • Schriftelijk. Vermeld duidelijk waarover u klaagt. Geef ook aan over wie of wat het gaat en wanneer het voorval heeft plaatsgevonden. Soms is het handig als u kopieën van brieven of documenten bijvoegt.

Stuur uw brief naar:

Gemeente Gorinchem
T.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 108
4200 AC Gorinchem

De gemeente behandelt geen anonieme klachten. U moet uw naam en adres dus vermelden.

Hulp bij het indienen van een klacht

Vindt u het moeilijk om een klacht onder woorden te brengen? U kunt hierbij hulp krijgen.

  • Klachtencoördinator Gorinchem. Bel hiervoor naar de gemeente, telefoon 14 0183

Behandeling klacht

  • Uw klacht komt binnen bij de klachtencoördinator. Deze zorgt ervoor dat uw klacht behandeld wordt. Ook houdt deze bij of dat op tijd gebeurt en volgens de wet
  • De klachtencoordinator stuurt de klacht naar een klachtbehandelaar. Deze kijkt waar uw klacht over gaat. Meestal nodigt de klachtbehandelaar u uit voor een persoonlijk of telefonisch gesprek. Ook degene over wie u klaagt is daarbij aanwezig en kan dan op uw klacht reageren. We streven ernaar de klacht in dit gesprek met u op te lossen.
  • Lost het gesprek de klacht niet op? Dan maakt de klachtbehandelaar een rapport over de situatie. Het bestuursorgaan, meestal het college van burgemeester en wethouders, neemt daarna een beslissing over de klacht. Dit gebeurt meestal binnen zes weken
  • Hebt u schriftelijk geklaagd? U krijgt dan een brief met de beslissing en de eventuele maatregelen

Niet eens met de behandeling?

Bent u niet eens met de manier waarop uw klacht is behandeld door de gemeente? Of bent u nog steeds kwaad? U kunt dan naar de Nationale Ombudsman. Hij kijkt nog een keer naar de klacht en de manier waarop daarmee is omgegaan.

Nationale Ombudsman
Postbus 93.122
2509 AC Den Haag
070 35 63 563
 

Volg ons

  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Youtube

Subnavigatie

  • Contact en openingstijden
  • Rekeningnummers
  • Archief
  • Privacy en veiligheid
  • Toegankelijkheid
  • Cookies en Proclaimer