Nieuwe gemeenteraad Gorinchem geïnstalleerd
Woensdagavond 13 mei is de nieuwe gemeenteraad van Gorinchem geïnstalleerd. In een speciale installatievergadering vond de beëdiging plaats. De vijfentwintig raadsleden legden aan burgemeester Reinie Melissant de eed of de verklaring en belofte af.
De nieuwe raadsleden
In de nieuwe gemeenteraad zitten een aantal bekende en ook nieuwe gezichten. De definitieve lijst van raadsleden ziet er als volgt uit:
- Democraten Gorinchem: mevrouw Aaldijk, de heer Boutachkourt, de heer El Makhloufi, de heer Kocak, mevrouw Pellikaan, de heer Schefferlie en de heer Van Willigen.
- Stadsbelang: de heer Klein, mevrouw Koornwinder, mevrouw Metz en de heer Polatli.
- Groenlinks-PvdA: mevrouw De Groot, de heer De Munnik en mevrouw Rijsdijk.
- VVD: de heer Andressen, mevrouw Van Gorkom en de heer Van Santen.
- CDA: de heer Eland en de heer Wirken.
- ChristenUnie-SGP: de heer Krol en de heer Vernhout.
- D66: de heer Tekir en de heer Van der Meijden.
- SP: mevrouw Dansen.
- Gorcum Actief: mevrouw Hamann. Zij kon niet aanwezig zijn en wordt tijdens de raadsvergadering op 28 mei geïnstalleerd.
Afscheid van de oude gemeenteraad
Maandagavond 11 mei namen de vertrekkende raadsleden officieel afscheid. In een afscheidsbijeenkomst werd stilgestaan bij hun bijdrage aan het gemeentebestuur van Gorinchem. De raadsleden werden bedankt voor hun inzet en betrokkenheid bij de stad en haar inwoners. De gemeente is de volgende vertrekkende raadsleden veel dank verschuldigd:
Mevrouw Alba Heijdenrijk (D66), de heer van Andel (SP), de heer Bahlmann (Gorcum Actief), de heer Van Gammeren (Stadsbelang), de heer Van der Geest (CDA), de heer Hachhouch (Groenlinks-PvdA), de heer van Houwelingen (SP), mevrouw Van Oversteeg (CDA), de heer De pagter (CU-SGP), de heer Roeland en de heer Van Veen (Stadsbelang), mevrouw Veldheer-Vink en mevrouw Van’t Westende-de Bijl (VVD).
Meer informatie
Alle informatie over de gemeenteraad, de raadsagenda en de verslagen vindt u op bij Gemeenteraad.