Ga naar de inhoud

Bewijs van Nederlanderschap

Wilt u voor een bepaald beroep in aanmerking komen? Dan hebt u soms een bewijs van Nederlanderschap nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat u de Nederlandse nationaliteit hebt. Staat u bij ons ingeschreven? Vraag dit bewijs dan bij ons aan via telefoonnummer 140183.

Manieren van aanvragen

U kunt een bewijs van Nederlanderschap op afspraak aan de balie kopen, per post of via DigiD bestellen.

Om een bewijs van Nederlanderschap te krijgen:

  • hebt u de Nederlandse nationaliteit, en
  • bent u ingeschreven in de gemeente Gorinchem.

Bent u niet meer ingeschreven in Nederland, dan kunt u terecht bij één van de Register Niet-Ingezetenen gemeenten. Klik hier voor meer informatie over welke gemeenten dit zijn.

Bij het aanvragen per post, stuurt u een brief naar

Gemeente Gorinchem
T.a.v. team Burgerzaken
Postbus 108
4200 AC Gorinchem

Stuur een kopie van uw geldig legitimatiebewijs mee en de reden van uw aanvraag. Dan sturen wij het bewijs van Nederlanderschap naar u toe.

Meenemen

  • Legitimatiebewijs, zoals paspoort of rijbewijs.
  • Machtigt u iemand? Dan neemt de gemachtigde persoon uw schriftelijke machtiging mee en zijn of haar eigen legitimatiebewijs.

Kosten

Soort verklaringPrijs
Bewijs van Nederlanderschap€12,25

Contact

Telefoon: 140183